• Publikováno 10.05.2011       • zhlédnuto 538x

Přednost startu na Jarní ceně pořádané jako Mezinárodní Mistrovství ČR. namísto závodu do vrchu v rakouském Rechbergu, dal team z důvodu testování vozu Lotus WR-12.  Premiérově si také Vláďa Vitver poprvé odzkoušel závodní speciál teamu Rock Media, a to vozu Pagani Zonda s objemem válců motoru nad 3500 cm3. Vláďa jel tedy s vozem WR-12 sprint ve třídě D4 do dvou litrů a s vozem Pagani Zonda se střídal s Antonínem Herbeckem ve vytrvalostním závodě ve třídě D4 nad 3,5 litru.

Dá se říci, že testování obou vozů dopadlo dobře, ale u každého vozu trochu jinak. Vláďa s Lotusem  WR-12, i když ještě neplní jeho výkonnostní představy, vyhrál kvalifikaci jak na sobotní tak i na nedělní, závod. Následně pak tento víkendový dvouzávod s přehledem vyhrál, tím za poslední dva roky Brno nepoznalo jiného vítěze Jarní ceny v rámci MMČR pro vozidla D4 s motorem o obsahu do 2L. Velmi slušný úspěch.

Pagani Zonda – na tomto voze se měl Vladimír střídat s majitelem teamu Antonínem Herbeckem ve vytrvalostním závodě. Po nehodě při testování se Vláďa dostal do vozu až během kvalifikace na vytrvalostní závod. Během pár kol si začal teprve osahávat vozidlo a dle jeho slov měl z „Pagany“ velice příjemný pocit a těšil se na závod.  Jenomže stop do závodu po pěkném 4. kvalifikačním čase udělala začínající závada motoru - na dvou válcích motoru se objevily rýhy a aby se předešlo možnému zničení drahého motoru, tým se rozhodnul do závodu nenastoupit.

V.Vitver nám k proběhnutému závodu řekl: „O WR-12 myslím, že jsme šli dobrou cestou. WRko se jeví, že má dosti dobrý potenciál, mám sice výhrady k časům, dle mého názoru by jsme měli být o 4 vteřiny rychlejší ale jsem přesvědčen, že jej naučíme jezdit stejně jako WR-9, která je jedním nejrychlejších sprinterských dvoulitrů na Evropských tratích. Z Pagany Zonda jsem se seznamoval a zjišťoval jeho i své možnosti s takto silnou technikou, auto to je nádherné a podobné koncepce, jako moje auta, ale výkon vozu je třikrát větší než u WR-12. Mám s toho super pocit, ještě bych se rád svezl brzy s vozem nějaké novější specifikace DTM, a GT, abych si mohl udělat jasno, co a jak pro příští rok.  K nízké účasti na závodě nemám, co bych dodal, to je věc činovníků FAS, nesouhlasím jen s dovažováním vozu oproti předpisům FIA, nikdo nemůže trestat konstruktéry, za to že umějí. Vlastně mohu doporučit, aby se rozhlédli po nových vozech či dílnách SVC, kde jsou 3 špičkové dvoulitry hotové a na prodej a 2 vozy rozpracované – dodává s úsměvem na tváři“

 Dalším závodem kde pojedou dva Lotusy WR s piloty V.Vitverem aj. Čermákem bude 28. a 29. května Ústecká 21.
Tým SVC GROUP RACING