Piloti
Matyas Vladimír Vitver - pilot
Publikováno 31.12.2020 • zhlédnuto 720x •
Matyas Vladimír Vitver
Pod Smrkem 2031
547 01 Náchod
Narozen 11.11.2011
Matyas pochází z rodiny nadšené pro závodění, mezi rychlými motory po paddocku se pohybuje od svých 5ti měsíců, kdy jezdil po závodech na okruzích a ME v závodech do vrchu, kde byl pilotem jeho otec Vladimír Vitver. Který je držitelem Mistra České Republiky na okruzích v D4 Pěti násobným vítězem tříd E2-SH, absolutně čtyřikrát třetí na mistrovství Evropy Hill Climb Championsip s vozem AUDI DTM. V Mistrovství Evropy byl pravidelným účastníkem 15 le a je také držitelem zlatého volantu, k tomu každý tok bylo nějaké pódiové umístnění, že to nejde pořádně spočítat.
V roce 2020 se role otočily a z mini mechanika je pilot a z pilota mechanik…
Rok 2020
Počáteční rok na mezinárodních závodech ve školní třídě EASY 50, první kroky v zahraničních závodech převážně v České Republice, Italii, Německu a Rakousku.
- Třída EASY 50
- Ve 4 Kvartálu začala příprava a testování nové mezinárodní třídy a přestup ze školní série již do profesionálního závodění v EASY 60
Nová sezona byla velice ovlivněna pandemií Covid a tím byl přechod a tréninky, které jsme nutně potřebovali pro rozvoj a přechod mezi starší a více zkušené kluky, velice složitý. Ve svém věku byl jeden z nejmladších.
- Po přechodu do profesionální třídy EASY 60 se v mezinárodních závodech umístil na krásném 11 místě celkově a to se nemohl účastnit díky covidu ani všech závodů
- Při problémech s covidem se jezdilo trénovat hlavně do Itálie, kde se následně účastnil vybraných závodů, aby se mohl připravit na novou sezonu a porovnat se s nejlepšími v Českých mezinárodních závodech v šampionátu Czech Kart Open
V roce 2022 splnil všechna očekávání a po těžké přípravě zhodnotil svoje zkušenosti s ovládáním motokáry a přehledu na trati, ukořistil několik umístnění v jedené sezoně, které se předtím nikomu nepodařilo. Účast na těchto podnicích byla také velice časově náročná, protože znamenala testování převážně v Itálii, celkem 38 závodních týdnů v roce po tratích.
- Vítěz třídy EASY 60 - Czech Kart Open CZ
- Vítěz třídy EASY 60 - Moravský Pohár
- Vítěz Double Cupu – Steel Ring Třinec
- 26 místo ve třídě EASY 60 – Trofeo Easykart Itálie – těchto závodů se účastnil jen z řídka a měli jen funkci výchovnou a tréninkovou.
- 2 celkové místo EASY 60 – na světovém Grand Final v Itálii
- Umístění v top 3 v několika mezinárodních závodech v Itálii, Německu, Rakousku
Rok 2023
- Třída MINI 60, a následný přestup X30, OKN-J,OK-J
- V plánované třídě MINI 60 odjety pouze 2 závody - z důvodu výškového handicapu ( přes zimu vyrostl o 24 cm ), velký přechod o vlastně 2 třídy pro závody v Itálii do třídy X30 a OKN-J ( jelikož na plánovanou třídu OK-J neměl v Itálii roky ) a pro závody v ČR do třídy OK-J
- Na tomto základě se neupnul na nějaký šampionát a jelo se tam, kde to bylo možné i s ohledem na to, že někde jet mohl a někde ne, na základě roku narození. Sezona se pojala jako testovací.
- 14 místo ve třídě OK-J - mistrovství ČR
- Účast na několika závodech v Itálii
- Plán na příští rok – zdokonalení ve třídě OK-J, účast na MS v Anglii
Na základě výkonu a účasti v mezinárodních závodech byl udělen status Člena Reprezentačního týmu AČR
Bohužel tady se na začátku roku, udělalo špatné rozhodnutí a to byl přestup do Italského týmu DCR, který měl zajistit techniku a motory pro šampionáty vybrané Šampionáty v roce 2024. Bylo zvoleno: 1- Czech katr Open 6 závodů, CIK FIA Akademie 3-závody a Championship Future Academy 12 závodů. Závody se konají jak v EU tak ve spojených emirátech. Na základě let byla zvolena mistrovská třída OKJ a OKJN dle možností. Závody WSK v Italii, DKM v Němecu či EASY1 00 měli pro Matyase tréninkový charakter.
Bohužel jak jsem již zmiňoval tým DCR ne jen že nezajistil správnou funkční a techniku, ale nebyl schopen ani správně servisovat stávající techniku, což mělo za následek odstoupení ze závodu či jako příklad ve Španělsku DSF za nedodržení váhy po závodě. Následně musel na základě jejich neprofesionality v týmu činnost ukončit a dokončit sezonu v soukromém týmu. Nakonec po našem odchodu s týmu DCR který Matyasovy zničil sezonu rozpadl.
- Třída OKN-J, OK-J, EASY 100
- 31 místo ve třídě OKN-J - šampionát Fia Karting Academy Trophy ( z důvodu nemoci neodjety všechny závody )
- 15 místo ve třídě OK-J – mistrovství ČR ( z důvodu nemoci a krytí se s závody Champion of the Future odjety pouze 3 závody z 6ti )
- 3 místo ve třídě EASY 100 – Trofeo Europeo Easykart v Itálii
- Účast na několika závodech v Itálii a na světovém finále v Anglii Fia Karting World Championship
- Prozatímní 9 místo (se ztrátou pouhých 7mi bodů na pilota před sebou ) ve třídě OKN-J – šampionát Champion of the Future ( z celkového počtu 42 závodníků z celého světa ). V tomto šampionátu Matyasovi zbývají odjet ještě 2 závody v UAE v Al Ain a Abu Dhabi
- Plán na příští rok –
Web: www.Matyvv.cz
SVC RACING v sekci Karting: https://www.svcgroup.cz/matyas-vitver-go-kart-motokary-karting-aktuality-tazne-zarizeni-svc-group#
Sociální sítě :
Facebok Sportovec: https://www.facebook.com/matyas.vitver.svc
Faxebok Soukromý: https://www.facebook.com/matyas.vitver
Emai adresa: svcracing@svcgroup.cz
Instagram: https://www.instagram.com/matyas_vitver/
Hlavním partnerem je společnost SVC GROUP, s.r.o. www.svcgroup.cz
Vybrané příspěvky pro prezentaci:
OKN-J 1 místo Champion of the Future, Itálie 2024: https://www.facebook.com/reel/424966813916676
OKN-J 1 místo Champion of the Future, Itálie 2024: https://www.kartingsport.cz/clanky/3-zavod-future-academy-1-vitver-4478/?fbclid=IwY2xjawGQilVleHRuA2FlbQIxMQABHRgK4pFDo3a_V-jcdIPcDj3dT7_Mn63VmysM9IMjkfZRU_mQh5JkaImDdQ_aem_v7CY9c0w78SaBsaxdv1WIg
OK-J World Championship Anglie voda 2024: https://www.youtube.com/watch?v=ywYAE6C-mM0
ČT D, Písek 2023: https://www.youtube.com/watch?v=sSNtUq5iPs4
Trénink Cheb OK-J 2023:https://www.youtube.com/watch?v=cBAUGFSO0uE&t=40s
Easy 60 Grand Finále 2022:https://www.youtube.com/watch?v=CjAElBLDkoY&t=337s
Lvíčata ČT 2022:https://www.youtube.com/watch?v=ixsPInrfuVc&t=14s
Zákonný zástupci pro CZ komunikaci: Vladimír Vitver mob: +420 604 800 604 po Anglická komunikace: +420 731 498 666 email
Matyas Vladimir Vitver
Pod Smrkem 2031
547 01 Náchod
Born on 11/11/2011
Subject: Information - CZ racing biography
Matyas comes from a family passionate about racing. He has been around fast engines in the paddock since he was 5 months old, attending circuit races and the European Hill Climb Championship, where his father, Vladimír Vitver, was a driver. His father is a Czech Circuit Racing Champion in D4, a five-time winner of the E2-SH class, and has finished third overall in the European Hill Climb Championship four times with an Audi DTM. For 15 years, he was a regular participant in the European Championship and also holds the Golden Steering Wheel award, with multiple podium finishes each season.
In 2020, roles reversed—Matyas transitioned from being a mini mechanic to a driver, while his father became the mechanic.
Year 2020
First year in international racing in the beginner class EASY 50, with initial steps in international races in the Czech Republic, Italy, Germany, and Austria.
- Class: EASY 50
- In Q4, preparation and testing began for the new international class, with a transition from the beginner series to professional racing in EASY 60.
The year 2021
- Due to the COVID-19 pandemic, the transition and training needed to be able to progress to older, more experienced competitors were challenging. At his age, Matyas was one of the youngest.
- After moving to the professional class EASY 60, he ranked 11th overall in international races, despite not being able to participate in every event due to COVID.
- Practices mainly took place in Italy, with select races to prepare for the new season and to compete with the best in the Czech international races, specifically the Czech Kart Open Championship.
The year 2022
- Matyas met all expectations that year. After intensive preparation, he showed his skills in kart control and track awareness, securing numerous placements that no one had previously achieved in a single season.
- Achievements:
- Winner of EASY 60 - Czech Kart Open CZ
- Winner of EASY 60 - Moravian Cup
- Winner of the Double Cup - Steel Ring Třinec
- 26th place in EASY 60 - Trofeo Easykart Italy (mostly used as training races)
- 2nd place overall in EASY 60 - World Grand Final in Italy
- Top 3 placements in various international races in Italy, Germany, and Austria
- After winning all possible titles, he decided to move up to the stronger MINI 60 class, which he began testing at the end of the year.
Class: MINI 60, followed by a transition to X30, OKN-J, OK-J
Only two races were completed in MINI 60 due to a height handicap (he grew 24 cm over winter), leading to a shift to the higher X30 and OKN-J classes for Italian races, and OK-J for Czech races.
14th place in OK-J - Czech Championship
Participation in various races in Italy
Plan for the following year includes improving in OK-J and competing in the World Championship in England.
The year 2024
Based on his performance and participation in international competitions, he was awarded the status of a Member of the AČR Representative Team.
Unfortunately, at the beginning of the year, a poor decision was made to transfer him to the Italian team DCR, which was expected to provide the necessary technology and engines for the championships selected for the 2024 season. These included the Czech Kart Open (6 races), the CIK-FIA Academy Trophy (3 races), and the Championship of the Future Academy (12 races), held across both the EU and the United Arab Emirates. The master classes OKJ and OKJN were selected based on prior years, while WSK races in Italy, DKM in Germany, and EASY 100 events were intended as training opportunities for Matyas.
Unfortunately, as mentioned earlier, the DCR team failed not only to deliver the required technical support but also to maintain existing equipment properly, leading to race withdrawals and, in Spain, a DSQ due to non-compliance with post-race weight regulations. Due to the team's lack of professionalism, he was compelled to leave and finish the season with a private team. Ultimately, following his departure, the DCR team—responsible for disrupting Matyas's season—disbanded.
Achievements for the 2024 season include:
- OKN-J, OK-J, EASY 100 classes
- 31st place in the OKN-J class – FIA Karting Academy Trophy Championship (not all races attended due to illness)
- 15th place in the OK-J class – Czech Championship (participated in only 3 out of 6 races due to illness and scheduling conflicts with the Champion of the Future races)
- 3rd place in the EASY 100 class – Trofeo Europeo Easykart in Italy
- Participation in multiple races in Italy and the FIA Karting World Championship finals in England
- Provisional 9th place in the OKN-J class – Champion of the Future Championship, with only a 7-point deficit to the pilot ahead, out of 42 competitors worldwide. Matyas has two races remaining in the UAE, in Al Ain and Abu Dhabi.
Links to Matyas Vitver's presentation and website:
Website: www.Matyvv.cz
SVC RACING in the Karting section: https://www.svcgroup.cz/matyas-vitver-go-kart-motokary-karting-aktuality-tazne-zarizeni-svc-group#
Social networks:
Facebok: https://www.facebook.com/matyas.vitver.svc
Facebok (private): https://www.facebook.com/matyas.vitver
Email address: svcracing@svcgroup.cz
Instagram: https://www.instagram.com/matyas_vitver/
The main partner is the company SVC GROUP, sro www.svcgroup.cz
Selected publications for presentation:
- OKN-J 1 place Champion of the Future, Italy 2024: https://www.facebook.com/reel/424966813916676
- OKN-J 1 place Champion of the Future, Italy 2024: https://www.kartingsport.cz/clanky/3-zavod-future-academy-1-vitver-4478/?fbclid=IwY2xjawGQilVleHR uA2FlbQIxMQABHRgK4pFDo3a_V-jcdIPcDj3dT7_Mn63VmysM9IMjkfZRU_mQh5JkaImDdQ_aem_v7CY9c0w78SaBsaxdv1WIg
- OK-J World Championship England Water 2024: https://www.youtube.com/watch?v=ywYAE6C-mM0
- CT D, Písek 2023: https://www.youtube.com/watch?v=sSNtUq5iPs4
- Cheb OK-J 2023 training: https://www.youtube.com/watch?v=cBAUGFSO0uE&t=40s
- Easy 60 Grand Finale 2022: https://www.youtube.com/watch?v=CjAElBLDkoY&t=337s
- Lion Cubs CT 2022: https://www.youtube.com/watch?v=ixsPInrfuVc&t=14s
Legal representatives
- CZ communication: Vladimír Vitver mobile: +420 604 800 604
- English communication: +420 731 498 666 email svcracing@svcgroup.cz
01.11. 2024 Team SVC GHROUP
svcracing@svcgroup.cz
01.11. 2024 Team SVC GHROUP
Vladimír Vitver - majitel
Publikováno 30.12.2020 • zhlédnuto 833x •
Článek ve výstavbě
Vladimír Vitver
Kategorie:
Narozen: 19.02.1968
Startovní číslo: 72
Tým: SVC VITVER RACING
Manager: Lucie Vitverová
Mechanik: Vladimír Vitver ,,Wmax“ , Sebastin Siwula ,,Polák“ Jan Čermák „Packa“ a tým SVC GROUP
První start: 2006
Hlavní sponzoři: SVC GROUP, s.r.o. Monster Energy
Oblíbené tratě:
Připravované závody:
Předchozí kategorie: E1, E2-SH
Nejlepší dosažené výsledky: ( r. 2013, 2016 a 2018 ) 3 x 3 místo v absolutním pořadí Mistrovství Evropy FIA European Hill Climb Championship v kategorii 2. ( r. 2013, 2015, 2016,2017 a 2018 ) 5 x 1 místo ve třídě E2-SH Mistrovství Evropy FIA European Hill Climb Championship. ( r. 2012 a 2019 ) 2 x 2 místo ve třídě E2-SH Mistrovství Evropy FIA European Hill Climb Championship a současně 2 x 1 místo ve třídě E2-SH +3000.
Web: www.svcgroup.cz
Fanklub:
Instagram:
Jan Čermák Junior - pilot
Publikováno 15.04.2018 • zhlédnuto 748x •
Martin Novotný - pilot
Publikováno 31.08.2012 • zhlédnuto 471x •
Jan Čermák - pilot
Publikováno 31.12.2011 • zhlédnuto 814x •
Edita Prášková - Novotná - pilot
Publikováno 01.01.2011 • zhlédnuto 750x •
Vozidla: Lotus WR-12 pro rok 2011
Bydliště: Praha Ročník narození: :-)
Od roku 2000 máme možnost na našich kopcích i okruzích vídat sympatickou Editu Práškovou, která se každým rokem dostává blíže k absolutní špičce nejen v závodech historických vozů, ale i současných, přestože startuje na takřka 30 let starém voze! Protože je to velmi talentovaná závodkyně, o které určitě ještě uslyšíme, položili jsme ji pár otázek.
Dnes jsi nejrychlejší žena v závodech do vrchu nejen u nás, jaké bylo Tvoje dětství? Hrála sis s panenkami nebo autíčky?
Dětství bylo krásné a od mala protkané auty, závody a vším motoristickým, ale jako skoro každá holka jsem si hrála i s panenkami. V té době mi přišlo úplně běžné, že víkendy trávíme na závodech nebo veteránských srazech a máme doma formule.
Tvůj otec je prakticky od samotného počátku MČR HA pravidelným účastníkem závodů do vrchu. Kdy ses rozhodla následovat jeho kroky? Byla to Tvá volba, nebo jsi byla tak trošku nasměrována? Jaká byla Tvoje cesta k rychlým strojům? Kdy jsi poprvé viděla závody na vlastní oči a kdy je prvně zažila na vlastní kůži?
První závody které jsem viděla si konkrétně nepamatuji, to jsem byla hodně malá a jezdila na závody s taťkou, který v té době závodil ještě s Minorem a Delfínem. Pamatuji si akorát útržky ze závodů, ale hlavně to, jak sedíme na mezičce a koukáme, kdy pojede táta.
Někdy v patnácti letech táta řekl mně i starší sestře, jestli se chceme svézt na opuštěném letišti ve formuli Delfín.Obě jsme se svezli, ale sestru to nijak nechytlo a mě okamžitě.Tak jsem jezdila půl dne po letišti a už jsme plánovali, kdy a kde zkusím závodit. První amatérský závod, ještě bez licence, jsem jela na okruhu v Mostě a bylo to super, i když jsem to ještě vůbec neměla v ruce, neznala ideální stopu, ale i přesto jsem se maximálně snažila a poprvé i vletěla do „kačeru“ J.
Vím, že kromě závodních aut máš ráda silné motocykly. Jaké jsou Tvoje tajné sny, které by ses ráda pokusila realizovat v oblasti motorsportu ať již jedno- či dvoustopém?
Motocykly jsou moje veliká vášeň, na jaře jsem pořídila motorku, která dva roky jezdila závody, ale já se do toho pouštět nebudu, jezdím jen pro radost a pro adrenalin, i když mě to na okruh stále láká, jen tak to zkusit, jak by mi to šlo v jedné stopě…Co se týče automobilových závodů,tak mým snem je závodit s nějakou novou formulí nebo plackou, líbí se mi CNka, ale snad i více čistokrevné formule, třeba Svobodova F3 je ohromná. Bohužel na pořízení takového auta nám stále chybí sponzoři, ale hrozně ráda bych už opustila kategorii „historiků“, která je pořád tak trochu utiskovaná a opomíjená. Kategorie historických automobilů se pořád nebere vážně, i když mnozí zajíždí výborné časy a je tam spousta velmi dobrých závodníků. Já budu doufat, že se nám do příští sezóny podaří sehnat nějaké sponzory a pořídit nové rychlé auto a být v absolutním pořadí ještě výše.
Můžeš našim čtenářům porovnat auta se kterými jsi závodila? Aspoň Chevron F2, Spider Baghira a formuli Delfín? Jaké má které auto přednosti a zápory?
Formule 3 Delfín bylo skvělá, hodně jsem se v ní naučila a mohla jsem se porovnat s konkurencí i na evropských závodech hist.F3, kde jsem s výsledkem byla moc spokojená. A Delfín dokázal plnohodnotně bojovat i s formulemi Lotus. Ideální formulka do začátků, nějaký okruhový závod hist.F3 bych si s ní ráda zajela někdy znova. Spider Baghira bylo moje první „velké“ auto, z toho jsem už měla respekt a byla jsem ráda, že i to jsem dokázala zvládnout a zajížďět časy jako táta.Baghira je taková velká motokára,můžu si k ní dovolit hodně a ona poslechne, Chevron je mnohem tvrdší.
Ze Chevrona jsem měla trochu strach, na okruhu super, ale když jsem si představila úzkou silničku mezi stromy….O to víc jsem pak byla mile překvapená po pár jízdách v Náměšti, že i to se dá zvládnout, jen si to chce zvyknout a jezdit. Hlavně na větší výkon, který mě párkrát v zatáčce vyhnal do smyku, ale i na podvozek, který stále nemáme doladěný, tak jak by měl být, aby se s F2 nechalo jet ještě o něco rychleji než doposud.Snad to ještě vyladíme!
Sice nejsi jediná představitelka něžného pohlaví na závodech, ale nejvíc promlouváš nejen do pořadí skupiny či třídy, ale v poslední době i do absolutního pořadí nejen historických, ale i současných vozů. Jaké odezvy cítíš ze strany mužské části závodníků? Jak reagují, když je porazíš?
Já myslím, že všeobecně reagují dobře, je pravda, že jsem si také vyslechla nepříjemné poznámky a připomínky, ale také uznání a podporu. Všímám si toho, jak část závodníků mi fandí a část ne, tak to ale chodí.
Která trať je ti nejvíce sympatická a proč?
Mám ráda Lanškroun, je tam krásně rovný asfalt, pěkná trať s různými zatáčkami. Nevím ale jak mi bude sedět se Chevronem, je to o dost jiné svezení než s Baghirou.Chevron vnímá každou nerovnost na silnici mnohem výrazněji.
Naopak, která trať Ti moc nesedí?
Nemám žádnou,která by mi vyloženě neseděla, na každé je něco dobrého i špatného, ale všeobecně mám raději kratší tratě. Například Farinka, která mě s Baghirou příliš nebavila, tak se Chevronem jsem si jí krásně užila.
A ještě otázka z jiného soudku - jaké máš další zájmy ve svém osobním životě? Jakou třeba posloucháš hudbu?
Na ostatní zájmy kromě závodů a motorky nemám moc času, studuji VŠ a to mě dost vytěžuje. Když mám ale čas, tak ráda sportuji a už je jedno jak. Hudbu mám ráda, občas zajedu na nějaký hudební festival nebo koncert. Nejraději mám české a slovenské rockové skupiny.
Děkuji za rozhovor
Ráda jsem odpovídala….