• Publikováno 10.06.2015       • zhlédnuto 501x

                                                                                    kopie ze starého webu vydáno 10. června 2015, autor SVC Group, přečteno do 2021  11 874x

Po několika letech si tým přivezl do Šternberka pouze jeden závodní speciál a to vůz AUDI TT-R DTM Vladimíra Vitvera, se kterým již od r. 2012 objíždí závody mistrovství Evropy. Oproti předchozím ročníkům Vláďovi „srdeční, domácí trati“, kde se tým účastnil závodů s kompletní závodní technikou a to nejen s vozem AUDI TT-R DTM, ale i oběma závodními speciály LOTUS WR 16 a WR 12.

Po pátečních přejímkách bylo do závodu převzato 155 jezdců, což je druhé nejvyšší číslo za posledních 20 let. Slavnostní zahájení Mistrovství Evropy proběhlo na náměstí ve Šternberku a poté se tým zúčastnil také slavnostního zahájení stálé expozice nazvané Ecce Homo park.

A teď již k závodu jako takovému… Začal hned z rána sobotního dne tréninky. Vůz AUDI TT-R DTM vyjel trať dlouhou 7800 m v obou jízdách až do cíle bez větších problémů v depu probíhaly jen malé změny nastavení vozu, což byla pro SVC GROUP RACING tým příjemná změna oproti jiným závodům, kde závodní speciál malinko pozlobil. Na kopci nás zajímali především časy Vladimíra Vitvera a Dana. Tito dva neméně milý chlapíci se na kopcích honí již několik sezón.

Tréninkové jízdy určili jako vítěze Vladimíra Vitvera a tím i pozici posledního na startu ze skupiny E2-SH do nedělního závodu. Před poměrně rozsáhlou smečkou vozidel značky Mitsubishi, Ford, BMW, Renault Lotus... , celkem se sešlo 19 vozů ve třídě E2-SH. Hlavně vozy Mitsubishi, jež disponují vyšším výkonem o cca 100-200 koní, pohonem všech kol s aktivními diferenciály.

Jeden takto přemotorovaný speciál (zvaný bizon), zapůjčený od Karla Stehlíka, řídil Bruntálský pilot Martin Šípek. Další vozidlo jedoucí s částečnou příslušností k SVC GROUP RACING týmu, řídil vinikající pilot Roman Shwan.

V nedělních závodech bylo vše už malinko napínavější. Auta oproti sobotním tréninkům zrychlovala, na trati bylo více bourajících závodníků, startovací procedury nebyly tak plynulé, a tak se obě závodní jízdy musely obejít o mezi svoz… A ne méně napínavé to bylo mezi Vladimírem Vitverem a Danem.

Již v první jízdě se začalo bojovat o desetinky sekundy, kdy se Dan s časem 3.09,450 umístil ve své skupině E2-SH jako druhý za Vladimírem s časem 3.09,130, ten se tak umístil jako 9 celkově. Bohužel po projetí cílem a následném svozu se projevila již poněkolikáté závada na startovacím systému, který byl provizorně po závodech ve Španělsku a Portugalsku opraven. Doufejme, že na další závod konečně Audi Sport, tedy ABT Sportsline, dodá dlouhodobě objednaný nový startér ?. Jak je to vážné se zjistilo až po rozebrání doma v kolbence SVC GROUP s.r.o. a je jen záhada že se nezaskočil pastorek do věnce ... který by roztrhal celou frému.

Problémy ale Vláďovi nezabránily v tom zabojovat a nic nevzdávat. Ani nevíme, jak se podařilo do druhé jízdy nastartovat, jako by chtěl i závodní speciál bojovat. Po nájezdu ke startu bohužel auto opět takzvaně a doslova „chcíplo“, nervy pracovaly, adrenalin byl nejvýš, kde mohl být… S pomocí týmu BP AUTOSPORT BRUNTÁL a diváků (kterým za podporu patří veliké poděkování) se podařilo AUDI TT-R DTM znovu navrknout a najet ke startu, kde se to opět neobešlo bez taškařice se startérem a nervy teamu. Ve vysokých teplotách na sluníčku a ještě vyšších ve voze, kde teploty jednotek vykazovali 85 stupňů, se AUDI WTTR z Náchodských dílen SVC Group vydala na trať bojovat s časem a soupeři.

Dole se zatím team potil a čekal s pohledem na časomíru, jak to vše dopadne. Je to tam…vyhráli jsme… I když ne na čas. V součtu obou jízd byl Dan 6.18,560 první a Vladimír Vitver 6.19,110 druhý. V celkovém pořadí 11. Ale celý tým i Vláďa si splnili své, pokořit tuto trať pod 3.10. a vypadá to, že se konečně auto pořídilo po destrukční havárii 2012 uvést do funkčního stavu, tedy až na ten nešťastný starter.             I ostatní piloti zajížděli výborné časy.

U Martina Šípka se projevil klasický neduh přemotorovaných Mitsubishi a motor nevydržel až do cíle, cca 15 m před cílovou čarou explodoval. Roman Shwan zapracoval hodně s mechaniky na voze a odlehčili vozidlo o cca 80 kg a to se projevilo na výkonu Romana. Roman zatáhl také jezdecky, bylo to znát na pneumatikách, kterým Roman dával hodě zabrat.

Majitel a hlavní partneři SVC GROUP, LSC Technology, TRIUMF professional tools s.r.o. a Auto Hotarek, s.r.o. hodnotili závod včetně reklamní akce firem jako velice povedený. Jen v neděli bylo pořadatelem hlášeno kolem 30-ti tisíc diváku, včetně záznamu v pořadu v České televizi.

Umístnění jezdců na ECCE HOMO

Vladimír Vitver Mistrovství Evropy - 1 ve třídě nad 3lity a 2-hý celkově. V Mistrovství české republiky ve třídě E1 byl první.

Martin Šípek: Mistrovství Evropy - 3 ve třídě nad 3lity a 4-tý celkově. V Mistrovství české republiky ve třídě E1 byl druhý.

Roman Shwan: Mistrovství Evropy - 2 ve třídě do 2litů a 16-tý celkově. V Mistrovství české republiky ve třídě E2-SH byl šestý.

Velký dík patří všem sponzorům, SVC GROUP s.r.o., celému týmu, ale i pořadatelům závodu ECCE HOMO…

ZDROJ SVC GROUP s.r.o.