• Publikováno 15.06.2020       • zhlédnuto 2235x

První závod pro Akademii SVC Vitver Racing se uskutečnil na trati SteelRing v Třinci. Po výpadku tréninků a závodů, kterých jsme se měli účastnit se kalendář této sezóny velice ztenčil a odpadli velice nutné testovací dny. Přes zimu jsme se sic snažili vést výuku testováním na simulátoru, kde ale výuku reálnými testy a závody nenahradíme, a tak se musel přizpůsobit a změnit plán. Protože Matyas neměl šanci postupně se porovnávat s ostatními na trati a ač se zjistilo, že zajíždí dobré časy, bohužel nedával provoz mezi kolegy. Padlo nakonec rozhodnutí o přeřazení z Easy 60 na Školní 50. Tedy trénovat a jezdit závody s 50kou, sice to není ideální, protože 60 a 50 má jinou stopu vedení, ale i z pohledu bezpečnosti je to rozumné.

Tak tedy vysvětlení náhlé změny. Pro tým to byla honička z důvodu, že se musela vytáhnout kára, co měla jít již do šrotu a narychlo ji nachystat a zajistit motor. Kde chceme poděkovat firmě Joka Racing – p. Kališ za rychlou reakci i důležité změny v registracích. Samozdřejmně také Ivánkovi Čermákovi za čenž motoru.

A tak konečně k 1 závodnímu víkendu, který se skládal z 2 volných tréninků, kvalifikace, 2 bodovaných jízd a Super finále. Naše tréninky začínali tedy mezi rovnocennými kolegy, kde poprvé Matyas mohl přenést do reality jaké to je, když se s někým honí, předjížděcí manévry, startovní proceduru. Tedy teorii přenesenou do reálu a jízdy s kolegy kolo na kolo. V sobotu jel Matyas volný trénink stejně jako trénink páteční s 2 nejlepším časem za týmovým kolegou Dominikem Jirákem, což nás uspokojovalo. Do kvalifikace, která měla určit pořadí na startovním roštu ( trochu byla obava, jek se s tím na poprvé popere ), dostal instrukce, jak má jet a čekalo se, jak se to podaří… Podařilo se!  Dobře do ní odstartoval a když byl předjet v první zatáčce, tak to hned v další vrátil a udělal si do měřeného tréninku pro uklidnění dostatečný náskok a hned v prvním kole zajel čas, který ho hned při prvním závodě v životě katapultoval na 1 místo kvalifikace a na startovním roštu do měřených závodů.

Jako zásadní v kvalifikaci se ukázalo udržení 1 místa po výjezdu z boxů, protože poté druhý v pořadí zašpuntoval piloty tak, že na to ani velice rychlý Dominik Jirák nebyl schopný reagovat a ukončil to 5 místem. 

Velká radost z výhry přinesla veliké nervy, Maty nikdy nenacvičoval pevný start na semafory ( 60ky mají letmý start ), když bude první, nemá jak opisovat od toho před sebou, a tak... I přes to, že jsme do toho šli bez jakékoliv dřívější zkoušky, tak musíme říci, že se s tím popral moc pěkně i s jednou opakovačkou a jedním ulitým startem, který se opakoval, ale ne kvůli němu, ale dík ne správně provedené startovní proceduře.  Samotné závody probíhali takto, 1 a 2 jízda jak přes kopírák od 2-3 kola se plně začal projevovat problém, který jsme sledovali od soboty a to, že začal motor ztrácet razantně výkon a Matyas jezdil o 9 vteřin pomaleji než v tréninkách a kvalifikaci a na základě 2 jízd startoval do superfinále až ze 7 pozice, zvažovalo se, že ani nenastoupíme, ale získávání zkušeností dostalo přednos před případnou destrukcí motoru. Nyní se řeší co dál, zda má cenu kvůli 4 závodům pořídit  motor na 50ku, či co a jak, protože odmítáme stát nad motorem 2 taktem na kterém vidíme, že je chudý, ale nesmíme na něj sáhnout a obohatit jej a vlastně vědět že od kvaldy je po závodním víkendu.

Lépe si vedl Dominik, který po nepovedené kvalifikaci jednu jízdu dojel 11, druhou vyhrál, a pak perfektně zvládl i Super finále a tak si ve své 2 sezóně došel pro 1 místo ve Školních 50. Matyas Vitver dojel i přes problémy s motorem na krásném 7 místě, což není na 1 závod v životě a s marodem motorem rozhodně vůbec špatné.

Další zúčastněný s podporu SVC Vitver Akademy Jan Čermák, který minulý rok vyhrál mistrovství v kategorii 60 a přestoupil do královské kategorie 100 ve které je nejmladším pilotem, si celý víkend pohrával s technikou a jejím nastavováním. Jak říká Jan mechanik i syn Jan pilot, je před dlouhou a trnitou cestou, známe to z 50 i 60 je potřeba, aby kluk na ten výkon vyzrál a na mě abych pochopil techniku. Pro nás je rok 2020 jen testovací.