1 závod Czech Kart Open - MČR a PAČR CHEB Matyas Vitver - SPIRIT Racing a SVC GROUP - 21. - 24.04.2022
• Publikováno 24.04.2022 • zhlédnuto 1906x
Czech Kart Open - MČR a PAČR v kartingu Cheb. Matyas Vitver - SPIRIT Racing a SVC GROUP - 21. - 24.04.2022
První závod r. 2022 na prestižním mistrovství ČR v Cheb Aréně.
Před závodem jsme byli všichni velice nervózní, bylo to poprvé co jsme se měli porovnat s ČR špičkou při závodě motokár ve třídě EASY 60 a MINI 60.
Po rychlém přejezdu z Italského Jesolla jsme museli team rozdělit, část jela na školení pilotů do Prahy, druhá část opravovala po Jesolu techniku a třetí se věnovala pracovním povinnostem.
Ve čtvrtek začal trénink a nastavování káry pro víkendové klání, to se skládá z: pátek oficiální tréninky, sobota 2x měřený trénink, 1x kvalifikace a první závodní jízda. Neděle 1x Warm up druhá závodní jízda a na konec je Super finále.
Maty to vzal od podlahy a udělal nám v pátek i v sobotu radost od měřených tréninků až po 1 závodní jízdu, vše vyhrál.
dále musím vyzdvihnou slova od hlavního sportovního traťáka, že za 17 let neviděl souboj o první a druhé místo, co předvedl Matyas s Filipem Planetou v první závodní jízdě, kdy se kluci několikrát za kolo, celou závodní jízdu, prohodili, přesto byli souboje totálně čisté bez záludného vystrkávání, BLOKOVÁNÍ vybržďování ( což také někteří zkouší ) či jiných manévrů.
Za mě bylo úžasné, jak si kluci po tom nervy drásajícím souboji pro nás tatínky ( i maminky na tribuně ) krásně za jízdy po projetí cílem najeli k sobě a sportovně si plácli.
Neděle byla o jiném počasí, zima a mraky vody….. Protože jsme od začátku sezony neměli kde potrénovat vodu i když ji maty umí, byla domluvená do druhé závodní Matymu strategie, jeď opatrně aby jsi se netočil a nešel ven, pokus se dojet do 5 místa a budeme mít super pozici do Super finále za násobené body… Maty to vzal až moc doslova a jel fakt pomalu, ale nevypadl z trati jako skoro celý zbytek pole, kdy se některé káry tahaly i několikrát a dojel na pro nás super 3 místě a udržel si tak první pozici pro start v Super Finale….
Super Finále ani nevím jak popsat, byl snad jediný, který nebyl v hodinách či mimo trať, nikoho nenaboural, vyhnul se všem okolistům a přesto se neustále bojovalo ve třech o první místo. Dva protihráči se vzájemně v cca 4 kole předjeli na žluté a tak byli OF…
Bohužel si na žlutou naběhl i Matyas, když mu nejdříve okolista překřížil cestu v rychlé stopě, na což stihl zareagovat a vyhnul se mu, ale místo zastavení za okolistou a čekání, zda to rozjede ( díky žluté ) jej předjel a šli jsme také ven. Po zhlédnutí videa jsem zjistil ještě jeden úplně stejný jeho podobný prohřešek za stanovištěm 6.
A tak nakonec rychlá trojka, která jela jinak hlavou, netočila se, nevyjela z trati, nemusela přijmout technickou pomoc, bojovala až do konce… dostala diskvalifikaci a do čela závodu se dostali ti, co využívali technickou pomoc a i třeba několikrát je natahovali zpátky na trať, jak jsme viděli tak některé i několikrát za kolo což mi dává na zamyšlenou zda to je podstata závodění. Nebudeme si namlouvat že nám to již přišlo kvůli klukům, kteří si fakt mákli a výchovně to bylo spíš kontraproduktivní, dost líto, ale takový je motorsport.
Závodil jsem v Mistrovství Evropy cca 15 let a mohu říci, že nelze toto nijak řešit. Snažil jsem se to Matymu vysvětlit, bohužel mě je 50+ a nevím jak klukovi 10+ vysvětlit co sám nechápu.
Není možné v těchto podmínkách, kdy se ty děcka dík dešti musejí daleko víc soustředit na jízdu a na to, co vidí, mávat žlutou mimo stanoviště… okolista co má dostat modrou, má dostat modrou a né ten rychlí žlutou…
Jak to má udělat, když mávají žlutou a na trati je tak pomalá kára co vytlačili z příkopu… jak má jít na brzdy, aby takového jezdce nepředjel, aby to bylo bezpečné, aby dík tomu nešel také ven a také aby mu kára nechcípla….
Omlouvám se, ale to ani já nevím, nevím jak bych zareagoval já, jediné co mě napadá je zrušit technickou pomoc v režimu Race, stejně jako to je v Itálii, pokud se neudržíš na závodní trati a neumíš se vlastní silou vrátit, jsi OF.
Od toho jsou školní 50 a né již 60 kde to je o něčem jiném …
Velice smekáme před výkonem traťových maršálů, co co oni tam dávali je neuvěřitelné, jsou to velký profíci.
Tým SVC Group
První závod r. 2022 na prestižním mistrovství ČR v Cheb Aréně.
Před závodem jsme byli všichni velice nervózní, bylo to poprvé co jsme se měli porovnat s ČR špičkou při závodě motokár ve třídě EASY 60 a MINI 60.
Po rychlém přejezdu z Italského Jesolla jsme museli team rozdělit, část jela na školení pilotů do Prahy, druhá část opravovala po Jesolu techniku a třetí se věnovala pracovním povinnostem.
Ve čtvrtek začal trénink a nastavování káry pro víkendové klání, to se skládá z: pátek oficiální tréninky, sobota 2x měřený trénink, 1x kvalifikace a první závodní jízda. Neděle 1x Warm up druhá závodní jízda a na konec je Super finále.
Maty to vzal od podlahy a udělal nám v pátek i v sobotu radost od měřených tréninků až po 1 závodní jízdu, vše vyhrál.
dále musím vyzdvihnou slova od hlavního sportovního traťáka, že za 17 let neviděl souboj o první a druhé místo, co předvedl Matyas s Filipem Planetou v první závodní jízdě, kdy se kluci několikrát za kolo, celou závodní jízdu, prohodili, přesto byli souboje totálně čisté bez záludného vystrkávání, BLOKOVÁNÍ vybržďování ( což také někteří zkouší ) či jiných manévrů.
Za mě bylo úžasné, jak si kluci po tom nervy drásajícím souboji pro nás tatínky ( i maminky na tribuně ) krásně za jízdy po projetí cílem najeli k sobě a sportovně si plácli.
Neděle byla o jiném počasí, zima a mraky vody….. Protože jsme od začátku sezony neměli kde potrénovat vodu i když ji maty umí, byla domluvená do druhé závodní Matymu strategie, jeď opatrně aby jsi se netočil a nešel ven, pokus se dojet do 5 místa a budeme mít super pozici do Super finále za násobené body… Maty to vzal až moc doslova a jel fakt pomalu, ale nevypadl z trati jako skoro celý zbytek pole, kdy se některé káry tahaly i několikrát a dojel na pro nás super 3 místě a udržel si tak první pozici pro start v Super Finale….
Super Finále ani nevím jak popsat, byl snad jediný, který nebyl v hodinách či mimo trať, nikoho nenaboural, vyhnul se všem okolistům a přesto se neustále bojovalo ve třech o první místo. Dva protihráči se vzájemně v cca 4 kole předjeli na žluté a tak byli OF…
Bohužel si na žlutou naběhl i Matyas, když mu nejdříve okolista překřížil cestu v rychlé stopě, na což stihl zareagovat a vyhnul se mu, ale místo zastavení za okolistou a čekání, zda to rozjede ( díky žluté ) jej předjel a šli jsme také ven. Po zhlédnutí videa jsem zjistil ještě jeden úplně stejný jeho podobný prohřešek za stanovištěm 6.
A tak nakonec rychlá trojka, která jela jinak hlavou, netočila se, nevyjela z trati, nemusela přijmout technickou pomoc, bojovala až do konce… dostala diskvalifikaci a do čela závodu se dostali ti, co využívali technickou pomoc a i třeba několikrát je natahovali zpátky na trať, jak jsme viděli tak některé i několikrát za kolo což mi dává na zamyšlenou zda to je podstata závodění. Nebudeme si namlouvat že nám to již přišlo kvůli klukům, kteří si fakt mákli a výchovně to bylo spíš kontraproduktivní, dost líto, ale takový je motorsport.
Závodil jsem v Mistrovství Evropy cca 15 let a mohu říci, že nelze toto nijak řešit. Snažil jsem se to Matymu vysvětlit, bohužel mě je 50+ a nevím jak klukovi 10+ vysvětlit co sám nechápu.
Není možné v těchto podmínkách, kdy se ty děcka dík dešti musejí daleko víc soustředit na jízdu a na to, co vidí, mávat žlutou mimo stanoviště… okolista co má dostat modrou, má dostat modrou a né ten rychlí žlutou…
Jak to má udělat, když mávají žlutou a na trati je tak pomalá kára co vytlačili z příkopu… jak má jít na brzdy, aby takového jezdce nepředjel, aby to bylo bezpečné, aby dík tomu nešel také ven a také aby mu kára nechcípla….
Omlouvám se, ale to ani já nevím, nevím jak bych zareagoval já, jediné co mě napadá je zrušit technickou pomoc v režimu Race, stejně jako to je v Itálii, pokud se neudržíš na závodní trati a neumíš se vlastní silou vrátit, jsi OF.
Od toho jsou školní 50 a né již 60 kde to je o něčem jiném …
Velice smekáme před výkonem traťových maršálů, co co oni tam dávali je neuvěřitelné, jsou to velký profíci.
Tým SVC Group