Ústecké 21 a SVC Motorsport 2008
• Publikováno 26.05.2008 • zhlédnuto 456x
Ve dnech 25.-26.5.2008 se konal další závod MČR a rakouského poháru na trati Ústecké 21, která patří mezi technicky nejnáročnější nejen u nás.
vydáno 1. června 2008, autor svc , přečteno do 2021 32 343xSVC Náchod Motorsport na Ústecké 21.Rekordní počet téměř 120 startujících byl předzvěstí velmi pěkných soubojů.
Tým pod vlajkami SVC Náchod reprezentovali jezdci ve složení: Vladimír Vitver WR9, Jan Čermák Renault Clio RS, Martin Šípek a Tonda Daniel oba na vozidlech BMW M3.
Sobotní ráno po pátečním dešti mělo být seznamovacím, a však již zmiňovaná náročnost trati si během celého víkendu vybírala svou daň. Vlhkost si ukázala prstem i na jednoho z našich jezdců a to na Vláďu Vitvera s jeho specialem WR9 u něhož to byl spíše důsledek únavných příprav na WR9 a Cliu RS. Jan Čermák startoval ve sk E1-2000 v sobotu dokončil závod s nejrychlejším časem 2:26,410 na 50.místě celkově a 6.místem ve skupině.Odbyl si tak svůj debut v MČR a do neděle nastupoval s dobrým pocitem a cílem zrychlit.
Martin Šípek se pustil do bojů ve skupině E1+2000 . První závodní jízdu oproti tréninkové zlepšil o 12s na hodnotu 2:11,070 což byla i hodnota Martinova nejrychlejšího času soboty. V součtu obou jízd Martinovy připadlo krásné 15. místo celkově a 5. ve skupině.
Tonda Daniel začal sobotu opatrně ale v průběhu dokázal zastavit čas na hodnotě 2:18,970 což mu zaručovalo v součtu dvou jízd stupně vítězů ve skupině A+2000. Tonda uzavřel sobotu krásným druhým místem ve skupině.
Do nedělního rána nastupoval náš tým opět v plné sestavě, kdy se mechanikům povedlo opravit WR9.
Vláďa nastoupil na start 1. tréninku a časem 2:16,090 naznačil na jaké příčky hodlá ve skupině E1-2000 útočit. Během celého dne byl jeho hlavním soupeřem v časech jezdec Igor Drotár na Škodě Octavii WRC, kterou dokázal porazit v součtu jízd o 0,040s. Shodou okolností, v minulosti Team SVC Náchod Motosport debutoval v motosportu s touto Octavií WRC a stal se s ní dvakrát Mistr ČR , hodnota nejrychlejšího času nakonec zněla 2:11,700. Vláďa skončil ve skupině 3. kdy mu druhé místo uteklo o 0,4s.
Jan Čermák do první závodní jízdy ubral 2 vteřiny oproti nejrychlejšímu času ze soboty a v 2. jízdě další vteřinu. Jeho nejrychlejší čas tedy byl 2:23,960 což bylo známkou, že si začíná s Cliem rozumět. Tady se nemohu nezmínit o kvalitách domácího jezdce, jel s vozem připraveným původně pro seriál KWBT v kategorii S- tedy produkčních vozu, což má hodně daleko k vozům E1. Vozidlo váží 1150kg a je použita sériová převodovka. Mohl jet sice v kategorii E1-H, kterou by s přehledem vyhrál, ale tam bylo přihlášeno jen jedno vozidlo a tento výsledek by neměl hodnotu. Honza zabojoval ve třídě E1 a nechal za sebou i několik mnohem rychlejších vozů i v celkovém hodnocení třeba BMW, byl rád, že se dokázal prosadit i se slabším vozem a předvést domácímu publiku své schopnosti.
I v neděli si ukázala záludnost trati na jednoho člena našeho týmu ale tentokráte na Martina Šípka, který se v zápalu boje dopustil v 1. závodní jízdě drobné chyby na výjezdu jedné ze zatáček po akceleračním smyku, to pro něj znamenalo konec Ústecké
Tonda rozjel neděli opět dobře, v 1.závodní zatáhl a hodnota času byla 2:15, 750 což byl Tondy cíl a hlavně ukázal že se stále s M3 zrychluje.V součtu dvou jízd to bylo pěkné 3.místo ve skupině A+2000.
Autor - Jan Čermák a SVC NáchodMotorsport