• Publikováno 19.07.2014       • zhlédnuto 425x

                                  kopie původního webu vydáno 19. července 2014, autor SVC GROUP, přečteno do roku 2020 - 21 729x

SVC Náchod - Motorsport závodil na východě Slovenska. Na Dobšinském kopci se rozdávali body do FIA a MMČR

SVC Náchod Motorsport se opět zúčastnil dalšího závodu v sestavě, Audi WTTR DTM a Lotus Evora, Jednalo o 31. ročník Dobšinského kopce, kde se mimo Mezinárodního mistrovství České republiky jelo o body i do šampionátu Mistrovství Evropy. Účast Vladimíra Vitvera, a Romana Schwana jezdce evropské skupiny E2-SH, byla v Dobšiné samozřejmostí.

Pohodovou náladu týmu umocňovalo pěkné počasí který je pro koncepci našich vozidel potřebný. Dobšinského kopce v kalendáři Evropského šampionátu. Už od druhého tréninku se jelo na suchu a piloti tak mohli předvést naplno své umění. Právě tréninky hodně napověděly o možnostech jezdců v barvách náchodského výrobce tažných zařízení.

Roman Schwan jasně ukázal, že Dobšinský kopec zná velice dobře a s přehledem zajel nejrychlejší čas dvoulitrové třídy. V první patnácce v absolutním pořadí bylo v trénincích vynikajícím výsledkem pro Vladimíra Vitvera. Jeho Audi WTT-R DTM zajelo v pohodovém tempu na starších pneumatikách. Trať je tvořena především rychlými pasážemi, kde lze využít aerodynamického přítlaku a dobrého nastavení podvozku. Je to prostě jedna báseň svézt se na takovém kopci s mým autem. Mám radost z dosažených času v tréninku a jsem moc zvědavý na výkon v závodě, až pojedu s novými pneumatikami,“ zhodnotil Vladimír Vitver sobotní přípravu na závod.

Boj s časomírou na Dobšinském kopci měli v neděli jako první za sebou historici a následně následovali soudobá vozidla. Roman Schan i v závodních jízdách potvrdil kvalitu špičkového jezdce a s přehledem vyhrál dvoulitrovou třídu v Mistrovství Evropy v E2-SH v obou jízdách a tím pádem i celkově.

Stěžejním bodem v Dobšiné pro SVC Náchod, byl čas, určený pro jízdy skupiny E2-SH. Vladimír Vitver cítil šanci zdolat téměř sedmi kilometrovou trať v časech které by mu zaručili posun v celkové klasifikaci. Start byl pro vážné kolizi jedné účastnice posunut téměř o hodinu a půl a čekání na sluníčku neprospělo koncentraci jezdce. Následně po startu při brzděni vozidla do levého vracáku před rovinkou se vozidlo na silnici při brzděni roztančilo a mělo za následek špatný nájezd a následnou lehkou kolizi. Tako kolize sice neznamenala nic zásadního protože před nájezdem do zatáčky byl závod již přerušený a tak se mohla jet opakovací jízda. Při otáčení vozidla na opakovací jízdu minul vysokou rychlostí ze štěstím vozidlo Náchodského teamu soutěžící jedoucí za Audi... s radikálem. Toto vozidlo nebylo evidentně organizátory zastaveno a pokračovalo v závodě... tato skutečnost rozhodla po zkušenostech s předcházejících let dále neriskovat zdravý pilota ani drahou techniku a ze závodu odstoupit.

Skvělá atmosféra závodu byla umocněna početnou diváckou návštěvou a tím i dobrou reklamní akcí před slovenským publikem byla radost startovat a lidé okolo trati si zasloužili vidět nejen krásná auta, ale i rychlé průjezdy. Ale na základě špatných bezpečnostních zkušeností s předcházejících let se team rozhodl, dále v tomto závodě s Audi nepokračovat a zajistit jen druhou jízdu pro Romana Schwana.

- Roman Schwan, potvrdil své veliké kvality a jezdeckou vyzrálost a dovedl teamového Lotuse do cíle na prvním místě ve dvoulitrové třídě E2-SH.

Za vynikající výkon a prezentaci společnosti SVC Náchod všem zúčastněním velice děkujeme. zdroj

- Team SVC Náchod,s.r.o.

Fotogalerie