• Publikováno 06.07.2008       • zhlédnuto 479x

V uplynulém víkendu se konal závod do vrchu, který je nejen součástí Mistrovství ČR, ale i Mistrovství Evropy. Zavítali jsme tedy na tři dny do Šternberka.
                                                                                                                                                                                    yydáno 6. června 2008, autor SchemberaM, přečteno 2 3274x

Jako první nedočkavec dorazil Martin Šípek, jehož autobus nocoval v depu již ze čtvrtka na pátek. Den před závodem jej doplnil obytný vůz s návěsem Vládi Vitvera a zjevili se i ostatní členové týmu (mechanici). Stany byly rozbity přesně v centru dění, uprostřed depa, odkud bylo blízko skoro všude, hlavně do depa a k občerstvení - k rozhlasu už to tak blízko nebylo.

Sobotním tréninkem skončil závod pro Tondu Daniela, kterému vypověděl motor. Nadějí bylo, že Tonda tréninkovou jízdu dokončil, takže pokud by se mechanikům zadařilo vyměnit za odpoledne a noc hnací agregát, mohl v neděli nastoupit do závodních jízd. Bohužel se tak nestalo :(

Martin Šípek celý víkend laboroval s nastavením podvozku a stále nemohl najít to (pro sebe) optimální nastavení. Rady mu poskytoval i dvojnásobný mistr Evropy - brněnský Robert Šenkýř. Pro Martina to znamenalo ve finále časy 3:37.81 a 3:36.95, což v součtu stačilo pouze na 8. místo ve skupině a 6. místo ve třídě.

 
Nejlépe se vedlo o víkendu Vladimíru Vitverovi, který s časy 3:37.89 a 3:36.40 skončil na 7. místě ve skupině E1 a druhý ve třídě E1-2000. Nutno podotknout, že ve třídě ho porazil pouze Dan Michl, který je s dvoulitrovým vozem nedostižitelný i pro mnohem silnější vozy (např. Davida Komárka, Milana Kašpárka, Marka Rybníčka). Ovšem Vláďa nedostal druhé místo zadarmo, v první sobotní tréninkové jízdě se pral s řazením, mohl řadit pouze druhý a třetí rychlostní stupeň, čehož příčinou bylo vadné spojkové ložisko. Společně s Martinem Černým si udělali mezi první a druhou jízdou rozborku a sborku půlky vozu, aby dostali ven celou převodovku a vadný díl mohl být vyměněn. Díky šílenému protahování časového harmonogramu se chlapci stihli kromě výměny ložiska mezi jízdami i najíst a napít (nealko, samozřejmě) a do druhého tréninku již náchodský Vladimír Vitver se svým vozem WR-9 nastoupil. Vláďovi pomohl k úspěchu jistě i nový talisman.
Ve finále to byl pro náchodskou stáj SVC Náchod Motorsport povedený i nepovedený víkend, kladem bylo jistě velmi pěkné počasí a velký zájem diváků o vozy týmu. S úsměvem vzpomínám na dotaz jednoho diváka, který byl lehce pod vlivem, jestli by se dalo s WéeRdevítkou jet i na dovolenou k moři :)

Příštím závodem, kde tým nastoupí v plné sestavě, bude daleká Dobšiná (hledejte pod Popradem).

Zpracoval: Milan (M3) Schembera