Laudon 1.9. - 2.9.
Ve dnech se uskutečnil závod do vrchu nazvaný „LAUDON“. K tomuto závodu byl vypsán závod Trofej do vrchu, kterého se zúčastnili také závodníci seriálu Berg Trophy, jedoucí týmovou trofej za SVC Náchod Motorsport. A to konkrétně Martin Šípek s vozem BMW specifikace BT E1+2000, T.Bek s vozem R. Clio E1-2000, V. Vitver z vozem R. Clio ST -2000. OZZY si chtěl odskočil provdat dceru a tak dostal omluvenku. Závodu se také zúčastnil David Mertlík s pronajatým R. Cliem specifikace BT-ST. Načež se nám stal sousedem v depu dlouhodobý soupeř, kamarád a spáč J. Čermák se svým Golfem, který, jak se zdá, dle časů již získává na kondici.
V sobotu trénink začal na vodě, ale závodní jízdy již byly na suchu. Tak mohlo začít měření sil a porovnávání techniky. Martin Šípek po celý den zajížděl moc pěkné časy, za které si vysloužil i pozornost Oty Krámského, a v sobotu i v neděli skončil absolutně první.
Ostatní vozy jezdící specifikaci ST byly zařazeny jednotně do třídy E1-2000 a tak vznikla myšlenka, že Laďa pojede i ve třídě E1H -2000 a pokusí se popasovat se se středně velkýma klukama v Č.P.
V sobotu po pěkně rozjeté první jízdě potkala T Beka technická závada a musel odstoupit, v neděli pak dojel ve třídě první a celkově druhý.
V.Vitver si ze sériovkou dojel v sobotu pro první místo a v neděli pak skončil druhý ve vypsaném závodě. V E1H-2000 by po oba dny skončil na bedně, jenže doplatil na menší organizační zmatek, nováčkovskou daň (že se řádně nebránil), ale nejvíce na ubrečenosti 4 pánu z E1H, kteří nekousnou, že by je mohl někdo ze sériovkou dojet, či podjet. Na tomto základě bylo vráceno startovné a výsledek se ve třídě E1-H2000 nezapočítal. A tak si borci z E1-H 2000 mohou dál hrát na to, že jsou nejlepší.
J. Čermák skončil v sobotu na krásném druhém místě a v neděli svedl vítězný boj o třetí místo.
D.Mertlík na to, že jel prví závod v sezoně a na zapůjčeném voze, nám také dělal radost, každou jízdou ukrajoval po vteřinách výsledný čas.
Jak je již zvykem Laudon patří mezi závody s bohatým kulturním programem. A tak jsme i řádně reprezentovali v šapitó rádia Černá Hora - jak SVC Náchod Motorsport, tak jezdce a mechaniky z KWBT . Do šapitá nás pro jistotu (po zkušenostech s vrácením startovného) doprovodil závodící právník Lupíno, který zde s M. Šípkem rozjel velice pohledné krokové variace. Jedinou výtku měli k tomu, že nesvítilo pouliční osvětlení a tak šli do svých motorhomů radši až za světla.
Co dodat. Laudon z doprovodnými akcemi je ozdobou vrchařských závodů a děkujeme tímto Milanovi Schemberovi a dalším, za možnost účastnit se tohoto závodu.
Abych nezapomněl, po cestě domů se uskutečnil ještě jeden závod, a to ve společné třídě odtahovka a lafety STP-3000 na městském okruhu v Ústí nad Orlicí. Za dohledu policejních kamer, které daly závodu záruku regulérnosti. Závodníci si objednávali kafe na benzínce v tomto pořadí: 1-T.Bek, 2-V.Vitver, 3-J.Čermák, 4-D.Mertlík, 5-P.Krejza