Krumlovská studená sprcha

Náchodský tým SVC Motorsport před startem v Českém Krumlově společně s REXTEAMem úspěšně dokončil opravu vozu Octavia WRC poškozené v Tišnově a vědom si rychlosti posádky očekával boj v popředí výsledkové listiny. Místo tlačenice mezi nejrychlejšími vozy ovšem čekala na celý tým nepříjemná studená sprcha. Po páteční etapě posádka Leoš Flídr – Bohumil Ehl figurovala až na 13. místě absolutního pořadí.

„ Naprosto nás zaskočil vytrvalý déšť. Za mokra jsem jel pouze jedinkrát před dvěma lety v Prachaticích. Podmínky byly natolik obtížné, že jsem nedokázal zrychlit. Své zřejmě sehrála i psychika. Po havárii v Tišnově jsem chtěl začít opatrněji, ale takhle pomalou jízdu jsem neplánoval. Za svůj páteční výkon se divákům omlouvám. S WRC technikou se musí jezdit jinak,“ komentuje svůj páteční výkon pilot.

V sobotní etapě s osychající tratí se výkon posádky zlepšoval. V osmé erzetě zaznamenala celkově druhý nejrychlejší čas.

„Podařila se mi volba pneumatik. Jel jsem suché prořezané a na oschlé trati RZ 8 to bylo na výsledném čase znát,“ uvádí Leoš Flídr.

V závěrečné sekci čtyř RZ jste ovšem opět výrazně ztráceli. Proč?

„ Ano, to je pravda. Poprvé nás významně pozlobila jinak perfektní Octavia. Elektronické diferenciály nepracovaly tak jak měly a v podstatě veškerý výkon 300 koní byl přenášen na zadní nápravu. Navíc díky změně tlaku v diferenciálech byla přebrzděná právě hnaná zadní náprava. A abychom si vypili kalich hořkosti do dna , na poslední erzetu opět sprchlo a my jsme ji probruslili na suchých pneumatikách,“ dodává jezdec.

A celkové hodnocení?

Náš tým SVC Náchod Motorsport nemůže svůj výkon hodnotit jinak než jako velké zklamání. Na druhou stranu byla pro celý tým porce problémů obrovskou školou. A samotný fakt, že i přes technické potíže projela Octavia cílovou rampou jsme v danou chvíli považovali za úspěch.

Tým SVC Náchod Motorsport má ale cíle daleko vyšší. Pokusíme se o nich přesvědčit nejen soupeře, ale i diváky na trati v Kopné.

autor: Zdeněk Umlauf